måndag, maj 08, 2006

Javla taxi...

Nina jag vet att du inte gillar nar jag blir arg och klagar pa folk men nu e det dax igen...
Javla idioter !!! Vi var in till bangkok och skulle kolla in ett mall som patrik tipsa om MBK. Nar vi kommer fram sa ar det stangt och en kille kommer fram till oss och snacka riktigt bra engelska och sager att det ar stangt till elva pa sondag (visar sej sedan att det oppnar tio) han sager att han vet ett skit bra stalle som ar mycket battre. Vi lyssnar och han tipsar om ett stalle som heter typ thailand center dar allt e mycket battre. Vi tar en tuk tuk som han fixar till detta stalle men vi vill ata fore sa vi hor om det finns na mcdonalds som ar oppet, han sager naaa (javla skit snack) och ber tuk tuk killen kora oss till ett bra stalle innan vi ska till thai center... killen tar oss forst till varsta skit resturangen (vi sager nej och ber honom kora vidare) och sedan tar han oss till varsta skit affaren (ja EN affar inte ett mall) jag blir skit sur och betalar bara tuk tuk killen 10 bath sen gar vi. Nu vet vi fan inte vars vi ar ALLS, vi vet ungefar vilket hall mbk lag sa vi borjar ga tillbaka killen hade ju inte kort sa langt. Vi fixar en slurpee var och gar i typ 15 minuter... sen ar det dax igen (javla fitter) En kille undrar om vill vill ha taxi och vi satter oss i hjans tuk tuk han sager att han kan ta oss tillbaka till mbk men han vill ta oss till ettt annat stalle forst... vi sager att vi inte vill och da far vi helt plotsligt inte aka langre (nu e jag ganska arg) han ber sin polare som kor taxi att han ska kora istallet. Nar jag fragar vad han ska har till mbk vill han ha massa pengar (typ lika mycket vi brukar aka 40 minuter med en nice taxi) jag tycker det var for mycket eftersom att jag vet att mbk ar jatte nara jag vet bara inte vars. Jag erbjuder ett annat pris och han blir skit sur och ber oss dra (erik ar nu hur arg som hels och bade jag och david ar nu installda pa fight)...
Ingen fight denna gang men vi ar jatte arga vid det har laget, plotsligt gar det for bi en tjej som verkar kunna engelska (las Hon hade fina kladder och gick i skola) jag fragar vars MBK ar och hon sager att det bara ar runt hornet. Vi gar ditt och det ar ju OPPET (jalva anal ) vi gar in och lungar ner oss over en burgare (hurra). Sen har vi en bar dag pa stallet som ar super stort och vi gar val omkring fyra timmar innan vi dra hem... Hem farden tar tid eftersom killen inte vet var vi ska sa vi tar ett stalle jag VET vars det ar och sedan letar vi upp en annan taxi som tar oss hem. Just nu gillar jag inte bangkok kan jag saga fullt med dumma manniskor som foroker lura en och INGEN kan engelska... VAFOR e ni sa javla dumma ALLA era skyltar,varor,musik,filmer och tidningar har engelska men ni kan inte snacka... Javla puckon. Det finns dock fullt med folk har som vi gillar, vara tranare ar super trevliga och folket pa campet ar sa tevliga att man inte fattar hur dom orkar (jag gillar hon som stadar vart rum... hon e kaxig som fan). Naa nu ska jag softa i poolen innan jag draper nan.
PEACE

1 kommentar:

Sofia sa...

Tycker nog kanske att ni ska prova de riktiga taxibilarna istället för tuk-tuk eftersom de har betalt för att luras!!! =)