onsdag, juli 05, 2006

Sommar träningen är i full gång och alla som inte tränar som galningar... har väl semester antar jag. Jag gillar inte riktigt den där iden att VILA och ta det lungt med sin träning för att sedan komma tillbaka. Alla vet vi ju att det kommer inte att hända och du kommar bara bli sur på att du TAPPAT formen under din vila... Det här är väldig typiskt för kampsport eftersom att dom oftast inte har tävlingar eller matcher att ladda till. En fotbollspelare MÅSTE träna och hålla sej iform om han vill spela fottboll överhuvudtaget (wow jag kom på något bra om fottboll). Så det klassiska man hör är att...
-Jag tar det lungt under jul
-Jag tar det lungt under sommaren
-näää inte nu efter jul
-nu e det höst och då e det mycket
Jag låter lite som YODA när jag säger
-Do or do not, there is no try
Låt aldrig formen försvinna det finns alltid något du kan träna.
Varför tar jag upp detta då, kanske för att jag varit där själv men också för att jag vill att alla ska träna och hänga på... Eller kan det va för att en jävla massa människor kom fram till mej på stadsfesten och var ångerfulla för att dom vilat så länge. Tro mej du ångrar ju ALDRIG att du tränat bara att du tog det lungt.
Min bror är ett mycket bra exempel och jag är glad att jag har honom med på mina träningar...
I veckan har han pajat foten och MÅSTE vila den, detta inne bär inte att han tar det soft med resten av kroppen... Nope här slåss det säck och tränar sin boxning.
Wow va arg och seriös jag låter... Men låt vad jag säger motivera dej att lägga upp nya mål och för en gångs skull kunna säga på sommaren att jag e i form.
VI SES I TRÄNINGS LOKALEN

1 kommentar:

Anonym sa...

Här har du en liten preview av hur bilderna kan se ut. Det går ju förståss att göra i princip vad man vill med bilden i photoshop =)

http://www.flickr.com/photos/80245362@N00/