måndag, april 02, 2007

Skulle upp till blondie och se film och gick då förbi kaffet (eller va fan det nu va) Vineyard... Jag vet att Vineyard e nått super kristet i stil med Pingst kyrkan. När jag såg in i fönstret så ser jag en föreläsning med en kille längst fram med en laptop, projje och en powerpoint prestentation... På duken så finns olika punkter och den sista fångar mitt öga... GUD FÖR EVIGT... Låter som Batman forever eller nått i den stilen. Ibland förstår jag mej inte riktigt på sånna som är jätte kristna (Missförstå mej inte jag gillar dom) det känns bara nedrans konstigt när vuxna människor talar i tungor och tror att evolotionen e fejk. Men vad vet jag dom kanske e super lyckliga människor till skillnad från mej (jag gillar våld)... Dagen efter läser den blonda tjejen ur DN om en tjej som är nunna här i sverige, hon läste hennes schema för dagen med allt ifrån andlig läsning, lunch under bön och massa allmänt trist. Samman fattat kan man säga att det var mycket mer bön för henne än det var rave party på ibiza... Men vem e lyckligare tjejen som e full på en party ö eller nunnan som ber hela dagen (hon bad förövrigt åt världen och inte om sej själv)... Wow vilket seriöst inlägg Erik !!! Du kommer kanske nästa vecka att sitta med i Insider på 3an och föra debatt mot Ulf Ekman...

Inga kommentarer: