onsdag, januari 24, 2007

Tränings tips !!!

Och nu var det dax för en av dom där lite mer tråkiga sakerna där man faktiskt kan lära sej något.
Hur styrke tränar du?
Varför i helvete tränar du som an bodybuilder ?
Tror du på fullaste allvar att ronnie har muskler som är fuktionella?

Läste nyss en rolig artikel om hur styrke träningen var ibörjan just det... En träning för att bli starkare ! Men då komme steroiderna och alla ville se ut som Arnold och co och styrke träningen har aldrig varit sej lik. Man ser dagligen folk på gymmet som föröker "pricka" små muskler i axlar och köra massa vinklar av bröst.
E detta fel?
Nää inte om du vill "se" biffig ut (jo det e fan fel då också), men om du vill att din kropp ska kunna prestera något så kanske du ska tänka om. Jag har hunnit prova mycket under mina år och jag måste säga att träna Muay Thai och träna som en bodybuilder e nog en av dom dummaste grejer jag gjort. Först och främst tränar man en styrka som man ALDRIG använder (när fan curlar du 12 gånger med biceps?) inget fel med att köra flera reps på tunga vikter med om man kör ett pass BARA bröst som kommer du inte kunna träna några slag på hela veckan och du kommer endå slå som en flicka... Näää sluta upp med sånna saker ! Om du ska köra gym som ett kompliment se då till att köra basövningarna och inte prick skjuta muskler. En annan sak som du kanske inte tänkte på när du låg i bänkpressen och tyckte du va cool e att om du blir för stark framtill kommer du inte kunna slå alls... Kroppen måste ju ha muskler som bromsar ditt slag eller spark. Så vill man slå hårt måste man träna mycket rygg så man kan skicka iväg lite läder. Varför skriver jag detta?
Jo gör inte mina misstag och slösa dina dagar med triceps press när du kunde köra marklyft eller frivändningar och stå på löpbandet...
En annan sak jag borde lägga till är att om du inte har muskler ska du ju inte träna så mycket uthållighet och många reps... Du ska träna upp styrka först och när du ÄR stark ska du få dom muskelna att orka med vad du gör inte tvärt om !!!

Inga kommentarer: