tisdag, januari 30, 2007

Nybörjarstarten...

Jag där står jag och tittar på och tar det lungt med lite vatten medans en ny generation thaiboxare skapas. Första träningen är över och många ser riktigt nöjda ut, det ska dom vara!!Jag blev faktiskt lite impad av detta års nybörjare... Några var i riktigt bra form!!!!
Första träningen är lite som ett sälj jobb, man ska helt enkelt få in det i deras huvud att thaiboxning är bra och kul... man förklarar varför ditten och datten är bra och alla nickar lite och tänker "ja visst är det så" men här gäller det att ta sitt ansvar...
Jag kan om jag vill säjla vad fan som helst i teknik väg och förklara att om du gör det här blir du tuff och ingen har en chans mot dej... Men det kommer jag aldrig göra !!!!
Varför?
Jag kan rakt av säga att jag tränat minst 10 stilar och även om vissa bara varit på läger under några timmar så känner man igen snacket. Detta slaget e bäst och denna teknik gör att du inte kan förlora... ALLT detta är skit snack och skadar kampsporten otroligt mycket. Jag minns speciellt en gång i stockholm där en kille förklarade att med sin stil (wing-tsun) skulle ingen kunna brotta ner honom. för att visa det tog han upp en kille som vägde tio kilo mindre och bad honom försöka brotta ner honom lungt. när killen började lyckas fick han en armbåge i bakhuvudet och några slag i ansiktet så han inte riktigt ville längre... Vem var denna kille då? Han heter Erik och sitter nu och skriver blogg om händelsen. Och tro mej det är inte sista gången jag sett sånt, senast var i sommras på ett läger (ja det lägret). Näää sluta snacka skit om andra och träna istället... för lets face it du kommer endå åka på spö

2 kommentarer:

FluffysFailure sa...

Ahhh...Att få vara nybörjare igen. Nästan så att det är dags att börja med en ny kampsport.

Anonym sa...

Haduken! =)