fredag, januari 05, 2007

Back in the game !!!!

Jag kliver in i gymmet med en underlig känsla i kroppen, en känsla som bäst kan beskrivas som " Va fan gör jag här" Jag är inte sugen för fem öre att värma upp på crosstrainern i 20 min för att sedan trängas med små killar som tycker att cabelcrossen e "the shit"... Byter om och ställer mej på masinen och blir redan nu irriterad på alla killar som mest snackar och hånglar med sin flickvän istället för att göra det man ska göra i ett gym. Jag har alltid sett gymmet som en lite helig plats med sina egna regler som ska följas... Som tex om någon vill köra imellan så ska han få det, om någon vill ha hjälp med vikter ska han få det, inga mobiler och sist men inte minns hälsa på dom som man träffar där ofta... Helt enkelt kör hårt och håll käften. Slår igång musiken i lurarna och startar min uppvärmning i högt tempo... Redan efter tre minuter börjar benen värka och det känns nästan som jag ska ge upp men just då kommer ett bra parti i låten och jag ger järnet... Nu händer något !!!! Allt släpper och en total känlsa av att vara iform kommer över mej, jag ökar tempot och kroppen bara kör på !!! Jag ger allt i 20 min och kroppen bara ler tillbaka och säger något i stil med "e det allt du hade åt mej" Jag ler genom svetten och börjar mitt styrke pass. Vikterna flyger upp och efter en timma har jag krossat hela kroppen med övningar som får små killarna att undra (ser dom senare prova på dom när jag går ha ha ha) men jag är inte färdig, jag ställer mej på löpbandet och slår på... bra musik i lurarna och jag höjer hastigheten, och jag fortsätter att höja och höja tills jag inte kan springa fortare. Efter tio minuter rinner svetten så mycket att jag knappt ser, lungorna känns som dom ska sprängas och benen bränner... men kroppen ger sej inte så jag ger den mer hastighet...
Har sällan pressat mej så långt och är nu så nära på att spy man bara kan... Svetten sprutar ur pannan och allt jag kan göra är att le genom allt ihop... JAG ÄLSKAR DET HÄR!!!!!!

Träna hårt mina vänner det är enda sättet


1 kommentar:

J... sa...

Va du är duktig vännen! Själv blir jag svimfärdig och får ont i kroppen av att bara läsa din text! =) Men det är bra att du tränar åt oss båda, så slipper jag! Då kan jag med gott samvete fortsätta ligga i min soffa och titta på v*ä*n*n*e*r! =) Puss puss, och kräks inte, det blir så äckligt i munnen sen!