torsdag, augusti 19, 2010

Hur startar du ett samtal ?

Finns många sätt att starta ett samtal på när man ska be om hjälp av en as läcker kille i luckan på en stor el kedja i Skellefteå.

-Hejsan vad kan jag hjälpa dej med ?

-Hej jag är psykiskt sjuk och behöver hjälp med den här GPS:en !!!

-Ehhh ok inga problem....

Killen är ca 2 meter och har cykelhjälm på sej inomhus så jag hade mina aningar, men ska man verkligen börja ett samtal så.
Att han sedan står och stirrar på mej som om han vill äta upp mitt ansikte och bryta min ryggrad gör inte direkt mej mer effektiv på mitt jobb.

Jag startar förövrigt alla mina samtal så här...

-Hej jag heter Erik von Laser, jag har svaga fotleder och pollen allergi, skulle du kunna lära mej dansa bugg och installera trådlöst nätverk... samtidigt ?

-Absolut, för du är ju inte alls konstig och jävligt snygg naken !!!!!

Vissa saker kan man utan problem hålla för sej själv när man pratar med folk.
Tex att du hatar invandrare, tänder på brödrostar, anser av ficklampor är en grönsak eller har svårt att minnas vars du bor när du äter yoghurt !!!

Inga kommentarer: