söndag, maj 06, 2007

På bara ett par veckor har man märkt skillnad... Jag förstår inte varför och inte hur men det är nu fakta. Stammisarna har bytts ut mot medel ålders mammor och deras dumma och högljudda barn. Barnvangarna bildar långa hinderbarnor i caffet och orden "kan du värma det här" är nu mera det jag hör mest (om man bortser från barn skrik). Det bästa med barnvangs maffian är att inga regler och allmänt hyfs gäller när men har en baby... Tränga sej i kön, möblera om och vara allmänt otrevlig är helt ok eftersom att man nu mer är "mamma"... Så om du ska göra något jäyye olagligt som att sälja vapen eller klubba baby sälar e det nog ide att ha barnvang med sej eftersom att "då e det ok...du e ju mamma". Även om det är folk som jag kännt länge och som jag är äldre än så har personen helt enkelt blivit tant på tre sekunder efter födseln och nu är ju jag bara löjlig som fortfarande spelar tv spel och gillar våld...
Är detta något som jag hittat på?
Kanske det, men till och med min "mamma" reagerade på det sist vi var på W´s. och hon är snäll (till skillnad från mej) och bryr sej aldrig om sånt.
Näää om jag fick bestämma så... mer öl och tv-spel åt folket.. Peace out!!!!

Ps. Måste dock tilläga att det finns många ny blivna mammor som inte är så här utan har kvar sitt vett och fortfarande är trevliga människor... Men dom flesta är turbo nazis som borde straffas med ström

4 kommentarer:

FluffysFailure sa...

De finns vissa ("vissa", dvs inte alla) som verkligen blir den överlägsna "jag-är-ju-en-mamma-nu" typen (mest kvinnor). Min personliga favorit kommentar är "Tror du inte att jag kan ta hand om mitt eget barn?" (en unge som förstås är ett geni på alla sätt och vis) - var på mitt svar är "Varför skulle du kunna det?" Har du gått en mamma-utbildning, tagit något form av barn-körkort - eller tror du att det räcker med att ha klämt ur dig en unge och titta på Dr. Phil? Bara för att du inte förstod det här med p-piller så betyder det inte att du är en bra mamma.

J... sa...

Människor som inte har egna barn är oftast "väldigt bra" på att vara föräldrar och veta hur andras barn fungerar! =) Jag kanske ska lägga in några kampsportstips eller kaffe-upp-hällar-tips eller tv-spels-tips eller tips om andra svåra och väsentliga saker, för jag vet nog bättre än er, trots att jag aldrig testat. Men jag har ju sett allt utifrån mitt eget perspektiv i världen och är expert på hur alla ni andra ska bete sig för att jag själv ska må så bra som möjligt! =) Det är underbart att vara mamma, och att ni är så avis att det stör er bara att vi rör oss ute på gatorna! =) Lilla Erik, du kommer dit du med en dag hoppas jag! =) (Eller pappa om du hellre vill det) =) PUSS

Anonym sa...

Oh My ..!
Och jag som är mamma med har också slutat gå på W just för att alla såna jä---gt jobbiga otänkta MAMMAMammor (de som slutade bry sej om sej själva, vad de egentligen tyckte och tänkte innan magen kom, och slutade leva sitt eget liv med och inte bara genom barnet för att de just råkar vara mammor nu och dessutom tror att man kan göra hur man vill på lokal)*puh* hänger där nu. Nu får jag väl värsta mammakåren skrikande efter mej, men som du vet Erik så blir inte alla "såna där" av att få barn. Tack o jävla lov, haha! =)

Ja...puss då!
/Suss

Anonym sa...

Ja, det var inte meningen att vara anonym heller ;-)