tisdag, maj 29, 2007

Talking to a BEH BEH

Efter flera veckor av ångest och mordlust så bestämde jag mej för att jag kanske skulle ta tjuren i hornen och ta reda på vad som driver dessa små och onda bajs/oljuds monster.
Jag stämde träff med Leif (4 månader gammal) för en liten pratstund för att få svaren vi vill ha. Här följer del ett av intervjun.
Hur e läget Leffe?
Bara bra ! Själv då Erik du ser lite trött ut... kan det vara så att alla barn som skriker io ditt öra hela dagarna gör dej lite trött..

Näää näää jag e på topp... Kan du berätta lite vad livet som bebis innebär?
Ja du vi äter bajsar och lever om så utav bara fan. Och sedan blir vi lite äldre och då springer vi omkring och petar på saker hela dagarna.

Är det sant att ni är onda små varelser som har som mål att göra livet surt för alla?
Näää vi är många av oss ganska snälla, men när man har en mamma eller pappa som låter oss springa helt fritt eller ger oss leksaker som lever om så utav bara helvete så kan man snabbt uppfatas dom dumma i huvet. Om en mamma tex byter blöja mitt i ett cafe så för man ju inte så bra ryckte.

Vem är din största idol?
Bosse Ringholm så klart...

Leif avslutar denna del av intevjuven med att peta på fönstret med sina kladdiga fingra och sedan skrika oavbrutet i en timme medans hans mamma pratar med sin fula väninna.

Vars fan är mitt pepparsprej när jag behöver det?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men Erik...nu har du väl ändå spårat ur. Hur verklighetsförankrat är det där???? Jag menar, en fyra mån bebis heter ju knappast Leif...

FluffysFailure sa...

I ate a baby! Oh aye, baby it's what's for dinner, baby the other, other white meat.