fredag, september 14, 2007

Less...

Nu dom senaste dagarna har mammorna fått kliva åt sidan för att ge plats åt andra människor som irriterar mej och passar på att göra min så glada tillvaro lite mer tagisk. Jag pratar självklart och tonåringar, fjortisar och 18 års nollor.... När man magiskt kliver in i åldern 15-18 så tar dom små magiska hormonerna över allt du gör och förvandlar dej från en söt liten sak till och boll av attityd och ifrågasättande (från mormors favvo till rökare på 10 min). Killar tänker bara på att få ligga och imponera så mycket som möjligt på motsatta könet och tjejer tänker mest på hur dom ska kunna tjuvröka utan att deras mamma ska märka... Hon vet det redan om du undrar. Killarna tar på sej sin uniform bestående av "skate-skor", baggy byxor eller mjukisbyxor (beronde på hur feta dom är), keps och sist men inte minst armband av svettband typen. Tjejerna plockar på sej reebok dojorna, mjukis byxorna och munktröjor eller jacka med huva... Om tjererna ser halv bra ut kommer dom hoppa över denna fas och helt enkel bli Ebba von sydow och killar med lite utsenede kommer bli Hop-hip killar med lite mer färglanda jackor och stor "new era keps" i stället får dom vanliga du köper på intersport. Hjärnan som nu är helt styrd av hormoner kommer se till att du plaserar ut dej på cafe´er och lokala köpcentrer där du helt enkelt bara "hänger". Detta skulle kanske inte ses som ett problem om du hade pengar att köpa något men eftersom dessa varelser lever på något kallat barnbidraget så kommer inköpen långt mellan gångerna. Att "hänga" består mest av att killarna är högljuda och säger konstiga saker följt av att någon tjej puttar i honom och skrattar/skriker någor i stilen - Ge deeeee då , Mehhhe eller nån cool kommentar hon såg på top model kvällen innan.
Dagens favvo är helt klart gänget inne på w´s som sitter och hänger medans dom väntar på sin kompis/hon som jobbar där nu mer... Det hela slutar med att en av killarna förklarar att om man har ont i bihålorna har man ju ont i halsen eftersom bihålorna sitter i halsen... Jag tänker inte ta upp precis var bihålorna sitter (vi hade ju snacket om besserwizzers i förra inlägget !) så jag ber dej helt enkelt googla det.... -Vars e mina kryppskyttar när jag behöver dom?

Ps. Detta inlägg kan nu med lite eftertanke även kallas för Know your hippies 2 "hippies med finnar" och jag ber dej kolla tidigare inlägget Know your hippies 1 Där haglöfs hippien får en fin förklaring för att få bra överblick... Snart kommer Know Your hippies 3 "goth kidsen utanför indiska" En livstil eller bara brist på ställen att sitta?



4 kommentarer:

Suss sa...

Hahaaa, jag har också lagt märke till de svårmodiga utanför Indiska. Jag tror bestämt det är nåt med det stället. Intressant att snart höra din version i ämnet.

Hugs!

Madeleine sa...

vaddå, jag berättar inte allt.. men annars så hade ju ändå bara varit som på den gamla goda tiden då du visste allt om mina busigheter :P

Anonym sa...

Hon var faktiskt snabb.. vilken skvallerkärring jag måste framstå som:)

Madeleine sa...

haha.,. nä Mr. arklund vi förstår inte.. men bra att du å min syster a´har en bättre konversation än vi :D