fredag, september 14, 2007

Hemligt=Bra... eller?

Ok om ni inte fattat det vid det här laget så kan ja berätta att mycket av mitt liv kretsar kring kampsport och kulturen runt om den. Jag är utan över drift "kär" i kampsport... Jag har tränat det mesta under mina år men helt klart var det Kali-sikaran, thai boxning och MMA som till slut fångade mej. PÅ senare tid känns det som om dom mer tävlings inriktade delarna passar mej och min träning bättre... Mindre snack och mera svett om man uttrycker det snällt. Nu var det alltså dax för nybörjare snart och ennu en gång kommer jag på mej själv med att göra "reklam" för vad vi sysslar med och hur man ska träna... Mitt i meningen med den blivande nybörjaren kommer jag på mej själv... Jag har gjort så här sen jag var 15 år... en reklam/förklaring om vad jag sysslar med och varför det är bra och varför allt annat e gay. Jag avbryter allt och förklarar snabbt för killen att det är nog bäst att han kommer förbi och bildar sin egen uppfattning istället för att jag ska predika min. Killen är helt enkelt på en nivå som jag tidigare själv varit på där allt känns spännande och allt hemligt är super cool... Man känner sej helt enkelt som en okrossbar Ninja... Detta fenomen är inget som man bara ser i kampsport. På gymmet och när folk ska gå ner i vikt så finns det alltid sätt som är bättre och killar som övertygar dej om att det du gör är fel och det han gör funkar bättre även om han själv byter uppfattning varannan månad beroende på vad han sett eller läst. Livet är helt enkelt för kort för att du ska sitta och lyssna på vad andra tycker är bäst. Med det sagt vill jag bara påpeka att allt på denna blogg ÄR bäst och ska tas med största allvar... När jag kommer fram till dej på gymmet e mina tips bäst endå Bezzerwizzer for life

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha... :D

Sjukt rolig bild, tänker "låna" den av dig om det är ok?

/Linda