fredag, juli 08, 2011

Vad är du egentligen bra på ?

Min träningsfilosofi är ganska brutal och ibland måste även jag vika av från den för att ladda batterierna men den är enkel...
"Daglig förbättring"
Fick frågan av en polare vad jag bänkade och mitt svar blev
-Ganska mycket, så jag slutade med det !!!
-Men varför slutade du då med det ?

Och där har vi kruxet med min filosofi, om man nu hela tiden ska bli bättre varje dag kan man inte hålla på att träna sånt man redan är bra på. Man måste utmana sig själv och göra det man är sämst på hela tiden. Visst kan man lite då och då boosta egot med att bränna av några set av sin favvo övning men fakta är att du troligtvis stått still i din träning ganska länge om allt du gör är saker du är bra på. Om för att förtydliga så menar jag att riktigt bra på saker är ganska svårt bara det att uppnå men om du kan benböja din dubbla kroppsvikt så känns det kanske som om explosivitet,rörlighet eller kondition är ditt nästa mål för benböj kan du redan.

När jag tränar försöker jag lämna egot utanför och göra det jag hatar och är sämst på och blir jag riktigt bra på dom grejerna så är det bara gå vidare till nästa ego krossande övning.

Min gamla tränare har ett riktigt bra uttryck som jag gillar
"be kind to others and hard on yourself"

Om nu inget av detta motiverar dig att plåga dig själv kan jag låna ut några av mina övningar eller träning kompisar... dom är allt annat än snälla.
Trevlig sommar


Inga kommentarer: