torsdag, juni 09, 2011

Kan du passa mig ?

Då och då ser man dom... två killar som passar varann i allt dom gör på gymmet. Och visst får du ha en passare när det är dax för ett osäkert lyft på ditt personbästa , men att få en hjälpande hand när man med skakande armar kör biceps i linne känns bara uber-sämst och ganska ikke robocop. Min fråga är om ni nu hjälper varan så där i gymmet gör ni det i andra manliga aktiviteter.
Som när dom sitter där framför datorn och drar i skruven och inte riktigt orkar dom där två sista dragen, sitter polaren bredvid och fixar dom två sista då genom att lägga sin hand under och "hjälpa" hela vägen ?
Inte samma sak tycker du...men det är det

Fan grabbar livet är fullt med misslyckande och då ska ni inte ställa in er på att en annan kille hjälper er så ni är safe.
Tror du inte att livet är fullt av misslyckade ?
Prova ragga på den där snygga tjejen på dansgolvet samtidigt som du försöker varva Ninja Gaiden till nintendo 8 bitar så får du nog se på misslyckade... om inte så är du nog en grekisk gud eller Juholts mustasch.

Om min tränings polaren skulle "hjälpa" mig så skulle han skrika -Livet är tufft din slampa så vänj dig and suck it up !!! och samtidigt slå mig i ländryggen med en frusen lax när jag har 2 reps kvar på marklyftet, för om ni inte fattat det så är det sååååå man ska träna om man vill bli manlig och överleva här i livet.
Så nästa gång någon frågar.
-Kan du passa mig ?
Slå honom i njuren med en hantel och skrik
-Neeeej passare din jävel !!!

Laser out !!!



3 kommentarer:

Björn sa...

Så, vad är din åsikt? Tycker du att man bara ska ha en passar när när man kör PB?

Erik Marklund sa...

Att köra person bästa har kanske inte så mycket funktion om du inte ska tävla i tex styrkelyft. Men ibland kan det vara bra att se att man gjort framsteg om inte annat så är det bra för egot och ett kvitto på att man gjort rätt. Har svårt för dom som aldrig ökar vikter eller går vidare till svårare övningar.Jag använder aldrig passare men om jag kör tex benböj eller bänkpress där jag är fast under vikten vid misslyckande kör jag med dom där säkerhets stängerna i racket så att jag kan lägga ifrån mig vikten i botten läget.

Sarah sa...

Kan inte annat än att hålla med förutom frågan om manlighet för annars är det nog risk för att be om att låna rakapparaten vid det här laget.
Hade jag inte haft syrran som piskat och skrikit att smärta är endast vekhet som lämnar kroppen,nån som driver på istället för att underlätta vette fan om jag fått de resultat som jag faktiskt fått.