måndag, juni 20, 2011

Jobbigt 2.0

Främre korsbandet i höger knä är av...
Bland det tristaste och deppigaste som hänt mig och det tär ganska hårt på en när man ser alla dom andra barnen/monstren studsa omkring på mattan och sparka mitts i högt tempo. Jag blir arg helt enkelt, jag vill också, jag vill rulla på BJJ´n och sparras med grabbarna på Thaien fullt ut och inte bara stå där. Men skam den som ger sig !!!
Jag har tidigare skrivit om sånna som bara ger upp vid en skada och lägger sig ner och tycker synd om sig själv och jag har även sagt att sån är inte jag, bara bita idet sura äpplet alltså.
Nya utmaningar kräver nya metoder och eftersom jag är begränsad av mitt knä måste jag hitta andra sätt att träna hela kroppen utan att belasta det allt för mycket.
Lösningen ?
Gymnast träning i ringar och på barr !!!!
Satan så svårt och om du undrade varför man brukar kalla gymnaster för världens starkaste och mest kompletta atleter kan jag säga att svaret är... FÖR dom är det din hippie.
ALLT är jobbigt och varenda muskel i kroppen för slita för att hålla en upprätt.
Sommar formen kommer finnas där även i år men eftersom jag inte kan kondition träna som jag vill kräver det mer av mig på kost sidan vilket gör mig lite "kort" ibland.

Vill passa på att tacka alla för överseende för mitt humör ibland eftersom jag verkligen får kämpa för att hålla tränings motivationen på topp detta år och framför allt ett stort tack till dig Lena som sett till att jag får den vård jag behöver, känns tryggt att du har min rygg i dessa svåra lägen och även du Nordman som ser till att jag sköter mig i alla lägen (och för att du har bättre ABS än mig). Vet verkligen inte vad jag skulle göra utan er !!!

Trevlig sommar på er mina vänner

Inga kommentarer: