onsdag, maj 05, 2010

The Ladys love me...

Syns det på bilden att jag bara sovit 4 timmar och har sån träningsvärk i axlarna att jag vill dö ?
Jo lite va...?

Helg lägret vi hade på klubben blev inget annat än en succé och en stor ögonöppnare. Man kan lät fastna i upprepade mönster när man tränar med samma människor hela tiden och även om man tror att man är i "super duper form" är man nog bara i "helt ok form". Vi hade alltså en tidigare landslags boxare på klubben som skulle dela med sej av sin syn på boxning och träning. Vad han glömde meddela var att han även skulle dela med sej av intevall träningen från helvetet...
Boxnings intervaller blir väldigt annorlunda från tex brottning där kroppen bara tar slut och du inte orkar längre, boxning jobbar med så små muskler att det mer blir en mental fråga om du ska ge upp eller inte. Tror det var länge sedan jag helt seriöst höll på att börja gråta av en träning... Pressade mej till gränser jag glömt bort existerade. Behövde 3 dagar av total vila innan jag var människa igen.

Ska man träna så hela tiden?
Nej för helvete, det viktigaste med all träning är att du gör det dag ut och dag in även om det är en dålig jävla piss dag. Men om du ska tävla eller toppa formen finns det inget sätt att komma undan... Är du inte pressad till din yttersta gräns kommer du aldrig bli en hardcore NINJA of doom.

1 kommentar:

Fast-Kicking Kim sa...

Efter att ha läst dina senaste blogginlägg så fick jag mer pepp på att träna och springa och allt vad de nu innebär.
Så tack :)

Hoppas ni har de finfint på klubben!