onsdag, oktober 01, 2008

Hur ska jag klara detta.

Det avslutande spelet i metal gear solid serien ligger nu äntligen i min nyinköpta PS3 och väntar. Jag har följt serien sedan första spelet och nu när man vet att slutet är nära vet jag inte ens om jag klarar av att spela. Metal gear solid del 1 var hur bra som helst men känslorna kom fram där på slutet och det blev jobbigt. DEl 2 lyckades till och med få mej att fälla en tår... Slutet i trean fick mej att bli seriöst rörd och nu sitter jag här med fyran...
Bara intro musiken där en gammal och trött Snake står vid en grav får mej helt darrig !!!!
Kompositörens klassiska sorgsna tema ekar i 5.1 ljud... och i bak huvudet vet jag att detta spel inte kan sluta lyckligt för min gamle vän.
Näää jag slår av och gör någo annat istället, är helt enkelt inte redo för vad som väntar mej !

Inga kommentarer: