lördag, februari 16, 2008

Shoot the glass



I bakgrunden hör jag hur den tyska super skuren Hans Gruber (die hard för er som inte gillar 80 tas action) skriker "shoot the glass " åt sina underhuggare. Ljudet av krossat glas fyller rummet och känslan av att något tränger in i huden under foten når min hjärna. Problemet är bara att detta inte är en film DET HÄNDER på riktigt. Mitt i natten har jag lyckats sparka in i mitt DURALEX glas vid sängen som vid smällen har exploderat och fyllt HELA lägenheten med glas. När jag säger hela lägenheten menar jag HELA lägenheten. Rummet är helt mörkt och jag stannar upp efter träffen och inser att hela min fot är täckt av glas. Jag står stilla och väntar på att smärtan ska lägga sej och försöker komma på om det jag känner runt min fot är vatten eller blod... Nu då till probelmet !Jag stor mitt i ett rum som är kol svart och jag vet att minsta steg innebär att jag kommer kliva i glas. 10 minuter senare och jag har sakta lyckats få tag i min mobil telefon som kan delvis lysa upp rummet och min fot. WOW julafton jag blöder bara lite och det är vatten jag har på foten och inte ett ton med blod. Lite action mkoves senare och jag har lyckats ta mej till köket och min nya vän DAMsugaren... Vad har vi lärt oss av det här då?
INTE MYCKET

Inga kommentarer: