söndag, februari 24, 2008

Back to basics

Som liten 14 åring samlades vi ett gäng och bestämde oss för att ikväll skulle vi bli vuxna och dricka öl och bli fulla. Efter att ha lyckats få tag på fyra folk öl åkte vi upp till Sara där vi skulle festa och även sova över så ingen skulle misstänka oss.
Det var alltså min första fest och jag vet att många som läser denna bloggen undrar "vad hände sen Erik ?"
Här följer en snabb sammanfattning fram till idag.

14-16 år billig folk öl från olika bensin mackar och kiosker
17-19 år päron cider i mängder
20-22 år stark öl... mycket bud och corona
22-24 år av nån orsak fördrack jag mej på öl och var tillbaka på cider igen.Ingen stolt period i mitt liv !!
24-26 år Nu var det stark öl för hela slanten igen
27 år upptäcker vinet och river loss på bag in box hela tiden...

Nutid... Back to basics jag dricker folköl igen eftersom jag uppebart förlorat förmågan att bli bara "lite" full

OBS: Att med på listan finnns inte alla fina drinckar jag fixat med allt från fanta till nyponsoppa

Ja vad är skillnaden då på gårdagens fest och din första...
Till att börja med så lyssnade vi inte på Drängarnas "om du vill bli min fru"

Vi satt inte och skrek lika mycket på varandra utan vi såg youtube klipp istället... fast vi skrattar fortfarande lika högt.

Annars var väl allt ganska identiskt

1 kommentar:

J... sa...

...Och jag var inte där igår...! Kanske var därför det inte var lika högljutt?
Ja det är bättre att du övergått till starkare saker, då behövs det inte lika mycket som på den gamla goda tiden...blir nog tungt i längden att frakta 25-kilosryggsäckar fyllda med folköl på gileran till varje fest! För du kör väl gileran än?? =)