torsdag, oktober 20, 2011

Skärpning Mr Timberlake

Även om större delen av mitt musik intresse riktas till house måste jag erkänna att jag faktiskt lyssnar på annat också. Ibland sena nätter i ett mörkt hemligt rum lyssnar jag på hip-hop och RnB på låg volym (väldigt låg). Problemet med sån musik är att jag är så jävla vit och taktlös det bara går... jag kan helt enkelt inte dansa till den utan att känna mig som en kirurg med parkinson...dvs inte i sitt rätta element.
Jag har inte en chans på dansgolvet när killen bredvid i princip kan hela Chris Browns dansrutin från senaste videon. Men det finns en lösning för oss taktlösa vita män. Han heter Justin Timerlake och till hans musik är det helt klart ok även för oss födda utan takt att stå och jucka hejdlöst på dansgolvet till sexy back. Men problemet är att fanskapet i princip slutat göra musik och vill spela i film istället vilket gör det i princip omöjligt oss bleka män att våga oss ut på dans golvet under RnB musiken...
Lägg ner nu och börja göra det du är bra på...

Visst är dina inhopp i SNL jävligt roliga men dom hjälper mig väldig lite när jag står där på dansgolvet med en tjej och hon tycker vi ska dansa till RnB och helt plötslig dyker en låt med Pitbull upp, efter bara 10 sek inser tjejen att den latin amerikanska killen bakom mig är 20 ggr bättre på att dansa till sån här musik så hon knäar mig i skrevet så jag blir liggandes på dans golvet i foster ställning till vakterna kastar ut mig och portar mig från krogen i 3 år för att jag är pinsam och taktlös.

Så skärpning Mr Timberlake jag litar på att du ska guida mig ut på dansgolvet igen under 2012

Inga kommentarer: