fredag, april 09, 2010

Vill inte tant prova bära själv ?

Som många vet jobbar jag lite extra på El-Gigantens lager, ett jobb som jag förövrigt tycker är helt awesome !!!
Jag levererar bla ut saker som tex Tv, vitvaror eller isbjörnar på baksidan av affären, saker som man helt enkelt inte bara plockar på sej under armen och cyklar iväg med (har du provat cycla med en isbjörn.. inte lätt)
Detta är förövrigt ganska kul eftersom dom som ska hämta ut saker ofta är på mycket bra humör och uppskattar din bärhjälp.
Ibland kan det dock vara lite spännande och utmanande som när den äldre damen köpt två 42 " Plasma och körde en Nissan micra, hon hade dessutom två personer i baksätet... inget lyckat recept direkt. Men va fasen allt går att lösa med lite vilja och Ubervåld.
DET ÄR SÅ VI JOBBAR.
På senare tid har det även uppstått ett litet problem, jag jobbar ibland Onsdagar och det är inget fel på det men ofta när jag vaknar på Onsdags morgon känner jag av tisdagen våldsamma träning på klubben ganska rejält. Tisdag är för mej ofta den mest intensiva tränings dagen där det lätt kan bli 3 timmar av mitts och sparring.
Ser fan inte klokt ut när jag ska hjälpa den gamla tanten lyfta ut en 40" LED tv och jag knappt orkar ta ner den från hyllan.
-Oj är den så tung ?

-Nääää den väger ungefär lika mycket som en kaffebryggare men...

Ju det är skit bra för egot att bli dissad av en tant med nyopererad höft

1 kommentar:

FluffysFailure sa...

Hehe, en Micra är inte direkt Nissans svar på Mercedes Sprinter, men som sagt - med lite våld och Tetris vana så brukar det gå ändå.