lördag, februari 27, 2010

Den heter killerWhale...

Jag gör mitt bästa att sprida kunskap på nätet och ni som läst min blogg tidigare vet att jag gillar att varna för farliga djur innan det är försent ( läs innan nån idiot vill klappa den ). Vi har tidigare varnat för krokodil, isbjörn och bäver men måste nu även varna för späckhuggaren.
I veckan blev en tränare dödad av en val på seaworld.
Jag vet inte var jag ska börja... Den heter Killer whale på engelska alltså mördarval och nånstans räckte inte det som varning. Skulle du klappa ett djur som har ordet död i namnet?
Om du svarade ja på den frågan var vänlig dunka ditt huvud i närmsta handfat.

-Hej skulle du vilja klappa mitt husdjur?
- Javisst vad är det för ras?
- Det är en ny ras som heter "slita av ansiktet av alla" pincher !!!!!
- Ja men visst vill jag klappa.

På svenska heter den späckhuggare... vilket i princip betyder "är du fet och mumsig kommer jag hugga dej" men lik förbannat ringer inga varningsklockor för vissa människor.

Så sluta se Rädda Willy och bläddra snabbt över till Discovery innan det är försent.

Snabb RECAP


Djur i vatten du kan klappa: Små fiskar med små tänder, badande tyskar och lilla sjöjungfrun


Djur i vatten du inte ska klappa: Hajar, Dödsvalar, badande danskar och aquaman

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fan!!!! vad bra du skriver....

Anonym sa...

Klockrent! riktigt underhållande!

Andreas sa...

Underbart...
Men jag visste inte att badande danskar var farliga.. tur du informerar om sånt här ;)

Doodle sa...

Hög femma på det Ninja Erik!
Att de ens blev förvånade är ju föga förvånande.
Noobs.