fredag, september 05, 2008

Du har sååååååååååå fel !!!!!

Som svensk retar du dej förmodligen inte på tröga kladdande barn...
Var fan fick reportern det ifrån?
Finns det något mer irriterande än när en unge sitter och i princip opererar på sin muffins (Hostel style) medans hans medelålders Mamma sitter och pratar om senaste avsnittet av IDOL. Sen kommer hon titta på ungen och säga - Oj ville du inte ha mer? för att sedan resa sej upp och gå utan att ens försöka städa, även om större delen av bordet,golvet och ungens ansikte är täkt av smulor.
-Det är väl inte mitt jobb !!! tänker hon och bara går...
Jo din medelålders kossa det ÄR ditt jobb. Du har ansvar för ALLT ungen gör och det är DU som SKA städa efter dej och se till att ungen inte kladdar. Vanlig folk har betalat lika mycket som dej för att sitta i resturangen och ta det lungt. Och personalen ska inte behöva städa efter dej om du inte betalar för det. Som fröken Jurist som tog en avduknings avgift på jobbet om det var kladdat för mycket... Så jävla rätt.
Nästa gång jag är på förfest hos dej ska jag ta med mej en gorilla som får springa fritt, leva om ,klirra glas, smula på mattan och bajsa på golvet... sen ska jag bara tacka för mej och gå för det är ju inte MITT ansvar... Det är ju BARA min gorilla men det är ju din lägenhet så du får städa.
-Meehhh det är ju bara en gorilla han vet ju inte bättre och han måste ju få bajsa. Min lilla tjejen du kommer också förstå när du skaffar dej en egen gorilla. Då växer man upp !

10 kommentarer:

J... sa...

Haha, som om du städar efter dig på fester!!?? Tar med dina burkar hem, torkar bord, dammsuger och skurar, städar toan, diskar? Skulle inte tro det! I torsdags var jag på w's och holly åt en födelsedags-chokladboll, kladd ÖVERALLT! =) Och det ÄR faktiskt deras jobb att ta bort! Underbart att bara gå därifrån sen! =) PUSS! =)

Anonym sa...

Ja, alla mammor är ju olika. Tur att Hollys mamma har gått en grundkurs i pedagogik och barnuppfostran.

Anonym sa...

Hahaha!
Jag gillar verkligen att en del inte fattar Eriks humor och ironi!! Herregud!! Jag äslkar att sitta på W, särskilt om någon dumfan byter blöja mitt i fiket. Härligt! Kiss och bajs och ja justja mitt fika.

J... sa...

=) Och jag gillar att folk inte förstår när folk förstår ironi och känner författaren! =) Och surmular som bara kan hålla sig över vattenytan genom att trampa ner andra under vattnet gillar jag åxå, de kan uppenbarligen behöva lite kärlek med sitt bittra inre! ;)

Erik Marklund sa...

Ha ha ha ha....
Inte haft så här kul sen jag ramla i trappen med ett sexpack öl.

K du kommer alltid ha en speciell plats vid den ondes sida när du dör och åker hem för att styra helvetet!

Sen skulle vi kunna snacka i flera veckor om ironi och vems som känner vem !!!!

Anonym sa...

J, jag förstår att du känner författaren och att du säkerligen bemästrar tolkandet och användandet av ironi utan problem. Däremot ser jag ingen ironi i att inte städa upp efter sig och sitt barn när man är på kafé. Att föregå med gott exempel inför mitt barn och mina medmänniskor är en självklarhet i min surmulna, bitterfittiga och kärlekslösa värld här uppe vid vattenytan. Över och ut.

J... sa...

Haha, ja alltid är det nån som hugger (och nån som blir glad) =)

Anonym sa...

Undra vem det är som ALLTID hugger...

Anonym sa...

Bakom en fasad av smileys verkar j, ha tappat all verklighetsuppfattning.. läser du ens vad du skriver??? Ibland tycker man bara synd om folk.

J... sa...

Men cheeses, att ni orkar! Det var ett jäkla grin från servitrissidan! Erik provocerar, jag bråkar tillbaka, och alla blir tokarga...men ganska roligt, och ännu roligare att alla klagar på sinne för humor och ironi. Men jaja, det här börjar bli tjatigt, men uppfostra ni era barn med era charmiga personligheter och bra förebilder, så gör jag det också, fast på mitt sätt, utan att skura golven efter mig på waynes, jag har kanonbra ungar ändå konstigt nog. Och framför allt glada. =)