tisdag, februari 24, 2009

kettlebell och annan ondska

Var i umeå i helgen på en två dagars kettlebell utbildning med Walter Skeppar (Mitten på bilden)... Började inte så bra med att jag missar bussen och sedan går lite halvt vilse när jag väl var på plats i Umeå. Kanske inte det bäta jag gjort eftersom det var anal kallt och jag hade inte riktigt bra kläder. Väl framme på iksu så satte det igång och jag måste säga att det var en av dom tuffare helgerna i mitt liv. Slaggade hos Linda som såg till att underhålla mej med allmänt konstiga kommentarer kl 3 på natten efter lite lagom mycket vin. Dag två var benen helt döda och bara tanken på att jag skulle göra allt en dag till fick mej att sucka och hålla gråten inom mej.
Efter all smärta och blåsor i händerna kunde jag konstatera att det här var RIKTIGT jävla kul. Har tidigare tränat en hel del med kettlebell men efter denna helg kommer det bli större delen av min styrke träning... Puss och mys på er

2 kommentarer:

Anonym sa...

Woh!! Vilka muskelknuttar

viktoria cederberg sa...

Fan, jag har varit grymt sugen på att prova träning med kettlebells. Effektiv träning?